وبلاگ شخصی ایلقار مددی

مطالبی در حوضه دیجیتال مارکتینگ که بنظرم زیباست رو منتشر میکنم :)

وبلاگ شخصی ایلقار مددی

مطالبی در حوضه دیجیتال مارکتینگ که بنظرم زیباست رو منتشر میکنم :)

الگوریتم BERT چگونه به آژانس‌های سئو کمک می‌کند

به‌روزرسانی Google BERT چیست؟

تمرکز الگوریتم BERT مثل همیشه بر روی محتوای باکیفیت خوب است. بااین‌حال، چیزی که باعث می‌شود BERT با سایر اعضای به‌روزرسانی الگوریتم خانواده گوگل تفاوت داشته باشد، درک آن از مطلب است.
BERT، به گوگل قابلیت تشخیص مرتبط بودن را می‌دهد؛ این تمرکز به‌خصوص روی مجاورت و پیش‌نیازی کلمات جستجو مانند حروف پیوسته، حروف اضافه، یا هرگونه کلمه‌ای که به مشخص کردن محتوای متن جمله کمک می‌کند تمرکز دارد.
به‌عنوان‌ مثال کجا می‌توان کیک‌های بدون گلوتن (ماده چسبنده گندم) در نزدیکی خرید؟ مطمئنا روش‌های فصیحانه‌تری برای جستجوی کلمات وجود دارد، اما ما میدانیم که این‌ها همیشه جستجوهایی نیستند که بیشترین نتیجه را به دست می‌آورند، بی‌شک جستجوهای long tail (دم بلند) با پتانسیل تبدیل خوب، مواردی هستند که مثل کلمه گفتاری خوانده شوند.
از زمان به‌روزرسانی BERT ما اولویت‌های بیشتری از طرف گوگل برای درک محتوای مطلب داخل جستجوها می‌بینیم.

این موضوع برای مؤسسات SEO به چه معناست؟

این به‌روزرسانی دو مورد مهم را برای گوگل رفع می‌کند:

خرید ویو برای اینستا

فرصت پر کردن متن با کلمات کلیدی (keyword stuffing) را کاهش می‌دهد و این فرصت را به جملات ساختاریافته می‌دهد. گوگل کار را برای دست‌کاری سیستم‌های خود سخت‌تر می‌کند. تقریبا همه‌ی سئوکارها برای قرار دادن کلمات کلیدی در هر جای ممکن از جملاتشان مقصر هستند. کلمات کلیدی روی خوانا بودن متن اثر می‌گذارند اما فرصت قرار دادن حجم بالای عبارات جستجو برای رتبه‌ی بهتر چیزی است که مقاومت را در برابر این کار سخت می‌کند.
دوم و تقریبا مهم‌ترین مزیت این به‌روزرسانی اولویت کلمات کلیدی دم بلند(long-tail keywords) است. هر دفعه که من صدای مشتری را می‌شنوم که می‌گوید: «چرا به خودمان زحمت بدهیم اگر حجم جستجو پایین است؟» بیشتر متوجه می‌شوم که مؤسسات سئو در آموزش و مشاوره‌ی مشتریان درباره فواید کلمات کلیدی دم بلند شکست‌خورده‌اند.

مزیت البته این است که (درصورتی‌که شما قانع نشده باشید) کلمات کلیدی به‌جای جستجوی جهت‌یابی یا اطلاعاتی که برای دید سایت و ترافیک عمومی بهتر هستند، بیشتر معاملاتی محسوب می‌شوند. این اصطلاحات دنباله بلند معمولاً توسط کاربرانی جستجو می شود که پیشرفت بیشتری در قیفِ فروش داشته‌اند و بیشتر با ذهنیت «آماده برای خرید» در حال جستجو هستند.

https://is.gd/SPJcKD

درحالی‌که گوگل ادعا کرده است که این به‌روزرسانی تنها ۱۰ درصد تمام جستجوها را تحت تأثیر قرار خواهد داد، این امکان وجود دارد که فرض کنیم این نشانگر نسبت جستجوهای دنباله بلند است. به‌طور خلاصه، BERT به گوگل در بازگشت بیشتر نتایج مشخص‌شده و درک نیت کاربران با جستجوی پیچیده‌تر کمک می‌کند.

BERT در تمرین برای مؤسسات سئو چه معنایی خواهد داشت؟

BERT به «وابستگی» شروط استفاده‌ی زبان‌شناسی محاسباتی پیشرفته توسط پیگمالیون گوگل (Pygmalion، مغز پشت توسعه دستیار گوگل) و هرگونه توسعه زبانی الگوریتمی گوگل اشاره دارد.

مثالی که در تمام وبلاگ‌های مؤسسات سئو سایت دیده می‌شود این است که ارتباط کلماتی مانند «ساحل» در عبارات جستجویی چون «پارک کردن نزدیک یک ساحل رودخانه» است. ازنظر تاریخی این جستجو نتایج را برای «ساحل» یا اگر خوش‌شانس باشید «سواحل نزدیک دارای پارکینگ» بازمی‌گرداند. ارتباط «رودخانه» به «ساحل» اغلب نادیده گرفته می‌شد چراکه پردازش زبانی مرتبط نسبتاً توسعه‌نایافته بود. این، به همراه پیشرفت درک در ساختار اصطلاح جستجو شده و کلمات مرتبط با یکدیگر، مانند اصطلاحات مقارب، به گوگل کمک می‌کند که به‌جای انتخاب کلمات باارزش بالا، اصطلاح جستجو شده به‌عنوان یک عبارت کامل را در انزوا درک کند.

لیست سایت های بک لینک

شرکت‌های سئو مجبور به ارزیابی مجدد منابع هستند، مخصوصاً منابعی که تولیدکنندگان محتوا استفاده می‌کنند. خیلی از شرکت‌های سئو و بازاریابی دیجیتالی بر مجموع کلیدواژگان جفت شده با تن صدا، زبان فنی و اولویت متمرکزند (بدون اشاره به تائید ارباب‌رجوع) وقتی ویرایش محتوا در مقیاس بزرگ روی وب‌سایت مشتری انجام می‌دهند. خیلی از شرکت‌ها با تشریک‌ مساعی با شرکت‌های تولید محتوا و فریلنسرها کار می‌کنند تا باهم پیام‌های دقیق مربوط به محتوا ردوبدل کنند، یا تولید محتوای درون‌سازمانی کم‌حجم انجام دهند. این بازیگران غالباً‌ درک مفهومی شایسته و معقول از بهترین تمرین‌های سئو دارند، اما در خیلی از موارد، خودشان شرکت سئو نیستند. اصول سئو و محتوای باکیفیت بالا معمولاً جدا از هم هستند، اگرچه این همکاری برای یافتن وب‌پیج (با سئو) و ماندن در آنجا (برای محتوا) برای اشاره به نیت کاربران لازم و ضروری است. بدون شک، برت (BERT) شرکت‌های سئو را وادار می‌کند تا تمرین‌های میان شرکتی‌شان را ارزیابی کنند با تمرکز بر اینکه چطور می‌توان محتوا و کارورزان متمرکز بر سئو را کمک کنند تا بهترین‌ها را برای مشتریانشان فراهم کنند.

تأثیر برت بر شرکت‌های سئو

از آخر نوامبر ۲۰۱۹، خیلی از کلیدواژگان نظارت‌شده در سراسر گزارشات متعددی که حاوی عناصر محتوایی کمکی یا جهت‌یابی بودند رکورد زدند و حریصانه پیش رفتند. پیشرفت‌ها بر پتانسیل رتبه‌بندی جست‌وجو از طریق موبایل خیلی مثبت‌تر از جست‌وجو از طریق دسکتاپ تأثیر گذاشت. با اولویتی که به ایندکس اول موبایل داده شد، این امر برای شرکت‌ها تعجب‌برانگیز نبود. این موضوع می‌توانست حرکتی توسط گوگل را نشان دهد تا اطلاعات اصلی و پتانسیل خرید را روی دستگاه‌های موبایل افزایش دهد، اما تائید نشد.

پس این به چه معناست؟

شرکت‌های سئو با برت مجبور خواهند بود درکشان را بالا ببرند، درک اینکه چطور جست‌وجوگرها به‌ دنبال سایت‌های مشتری‌هایشان بگردند و آن‌ها را پیدا کنند، چطور آن‌ها را جهت‌یابی کنند، همچنین فرصت‌ها و سختی‌های خاص درباره بازار مشتری. دو چیز به‌طور خاص مهم است: سینتکس (صرف و نحو) محتوا و کپی توصیفی باکیفیت بالا.

https://justpaste.it/1powc

حالا گوگل سینتکس محتوا را برای انعکاس جست‌وجوهای پیچیده می‌فهمد با تمرکز بر پارامترهای جست‌وجویی که معنی نتایج متغیر را تغییر می‌دهد، مسدود می‌کند یا ارتقا می‌دهد؛ و فراهم کردن منابع برای افزودن کپی توصیفی باکیفیت بالا روی هوم‌پیج‌ها و لندینگ‌پیج‌ها پارامترهای جست‌وجو را دوباره تعریف خواهد کرد و به شرایط جدید برای جست‌وجوی پیچیده و هویت ارزش یواس‌پی‌های مشتری، محصولات، یا خدمات اشاره خواهد کرد.
خلاصه اینکه، باید مشتریانمان را درک کنیم و مصرف‌کنندگانشان را خیلی بهتر درک کنیم. جست‌وجو با کلیدواژه دیگر نمی‌تواند رویکرد تفنگ ساچمه‌ای باشد که شرایط طول متغیر کلمات را برای پتانسیل مکالمه، حجم، قابل‌رؤیت بودن ترکیب می‌کند. تعادل تغییر کرده است و کلمات با حجم بالا ارزش برگشت سرمایه (ROI) را کمتر خواهند کرد(به محض اینکه استفاده و ارتباط نتایج برای کاربران افزایش می‌یابد). شرکت‌ها بهتر است به بهینه‌سازی برای کلمات کوتاه ادامه دهند، اما درک پیچیده این الگوریتم به شرکت‌ها شانسی می‌دهد که قبلاً هرگز نداشتند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد