این بهروزرسانی دو مورد مهم را برای گوگل رفع میکند:
فرصت پر کردن متن با کلمات کلیدی (keyword stuffing) را کاهش میدهد و این فرصت را به جملات ساختاریافته میدهد. گوگل کار را برای دستکاری سیستمهای خود سختتر میکند. تقریبا همهی سئوکارها برای قرار دادن کلمات کلیدی در هر جای ممکن از جملاتشان مقصر هستند. کلمات کلیدی روی خوانا بودن متن اثر میگذارند اما فرصت قرار دادن حجم بالای عبارات جستجو برای رتبهی بهتر چیزی است که مقاومت را در برابر این کار سخت میکند.مزیت البته این است که (درصورتیکه شما قانع نشده باشید) کلمات کلیدی بهجای جستجوی جهتیابی یا اطلاعاتی که برای دید سایت و ترافیک عمومی بهتر هستند، بیشتر معاملاتی محسوب میشوند. این اصطلاحات دنباله بلند معمولاً توسط کاربرانی جستجو می شود که پیشرفت بیشتری در قیفِ فروش داشتهاند و بیشتر با ذهنیت «آماده برای خرید» در حال جستجو هستند.
درحالیکه گوگل ادعا کرده است که این بهروزرسانی تنها ۱۰ درصد تمام جستجوها را تحت تأثیر قرار خواهد داد، این امکان وجود دارد که فرض کنیم این نشانگر نسبت جستجوهای دنباله بلند است. بهطور خلاصه، BERT به گوگل در بازگشت بیشتر نتایج مشخصشده و درک نیت کاربران با جستجوی پیچیدهتر کمک میکند.مثالی که در تمام وبلاگهای مؤسسات سئو سایت دیده میشود این است که ارتباط کلماتی مانند «ساحل» در عبارات جستجویی چون «پارک کردن نزدیک یک ساحل رودخانه» است. ازنظر تاریخی این جستجو نتایج را برای «ساحل» یا اگر خوششانس باشید «سواحل نزدیک دارای پارکینگ» بازمیگرداند. ارتباط «رودخانه» به «ساحل» اغلب نادیده گرفته میشد چراکه پردازش زبانی مرتبط نسبتاً توسعهنایافته بود. این، به همراه پیشرفت درک در ساختار اصطلاح جستجو شده و کلمات مرتبط با یکدیگر، مانند اصطلاحات مقارب، به گوگل کمک میکند که بهجای انتخاب کلمات باارزش بالا، اصطلاح جستجو شده بهعنوان یک عبارت کامل را در انزوا درک کند.
شرکتهای سئو مجبور به ارزیابی مجدد منابع هستند، مخصوصاً منابعی که تولیدکنندگان محتوا استفاده میکنند. خیلی از شرکتهای سئو و بازاریابی دیجیتالی بر مجموع کلیدواژگان جفت شده با تن صدا، زبان فنی و اولویت متمرکزند (بدون اشاره به تائید اربابرجوع) وقتی ویرایش محتوا در مقیاس بزرگ روی وبسایت مشتری انجام میدهند. خیلی از شرکتها با تشریک مساعی با شرکتهای تولید محتوا و فریلنسرها کار میکنند تا باهم پیامهای دقیق مربوط به محتوا ردوبدل کنند، یا تولید محتوای درونسازمانی کمحجم انجام دهند. این بازیگران غالباً درک مفهومی شایسته و معقول از بهترین تمرینهای سئو دارند، اما در خیلی از موارد، خودشان شرکت سئو نیستند. اصول سئو و محتوای باکیفیت بالا معمولاً جدا از هم هستند، اگرچه این همکاری برای یافتن وبپیج (با سئو) و ماندن در آنجا (برای محتوا) برای اشاره به نیت کاربران لازم و ضروری است. بدون شک، برت (BERT) شرکتهای سئو را وادار میکند تا تمرینهای میان شرکتیشان را ارزیابی کنند با تمرکز بر اینکه چطور میتوان محتوا و کارورزان متمرکز بر سئو را کمک کنند تا بهترینها را برای مشتریانشان فراهم کنند.شرکتهای سئو با برت مجبور خواهند بود درکشان را بالا ببرند، درک اینکه چطور جستوجوگرها به دنبال سایتهای مشتریهایشان بگردند و آنها را پیدا کنند، چطور آنها را جهتیابی کنند، همچنین فرصتها و سختیهای خاص درباره بازار مشتری. دو چیز بهطور خاص مهم است: سینتکس (صرف و نحو) محتوا و کپی توصیفی باکیفیت بالا.
حالا گوگل سینتکس محتوا را برای انعکاس جستوجوهای پیچیده میفهمد با تمرکز بر پارامترهای جستوجویی که معنی نتایج متغیر را تغییر میدهد، مسدود میکند یا ارتقا میدهد؛ و فراهم کردن منابع برای افزودن کپی توصیفی باکیفیت بالا روی هومپیجها و لندینگپیجها پارامترهای جستوجو را دوباره تعریف خواهد کرد و به شرایط جدید برای جستوجوی پیچیده و هویت ارزش یواسپیهای مشتری، محصولات، یا خدمات اشاره خواهد کرد.